Måling i sosiale medier

Fra Twitter:twitter-example-1

Lenke til artikkel: http://coschedule.com/blog/social-media-analytics/?sf=dbaogoz

Kort kommentar

Denne artikkelen er den av de jeg plukket ut av PLNet mitt som muligens er mest relevant i forhold til oppgaven. Spesielt bra syns jeg det var at den inneholder forskjellige strategier basert på hvilke plattform du befinner deg på.

Fra SlideShare:

Kort kommentar

Denne har litt «spampreg» og er som slide litt uoversiktlig. Jeg aner at det sannsynligvis fins en større presentasjon denne kommer som et komplement til. Men jeg syns det er ganske viktig å se på flere aspekter ved en sak og da er det fint å være bevisst på hva man ikke kan måle i forhold til nettstedstrafikk.

Fra RSS:

rss-example-3
Link til artikkel: https://nrkbeta.no/2016/10/18/slik-velger-du-riktig-graf-til-dine-data/

Kort kommentar

Dette handler hovedsaklig om presentasjon, ikke innhold. Men som alle som har vært nødt til å forklare noe til folk som opererer utenfor vårt fagfelt vet, så er det viktig å kunne presentere hva man vet på en forståelig måte.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s