Twitterlogg – Dag 4

Dato: 22.09.2016

Utvalgte kontoer:twitter_bird_logo_2012

@LeftBrainMarket – Marketingbyrå, dagens firma-twitter.

@kremm – operasjonsleder i Oslo politidistrikt, nesten bare polititweets. Annet hovedfokus enn sosiale medier, men skriver også en del meta-innhold om hvordan sosiale media takles av politiet. Kan være et interessant perspektiv.

@nidhisinghindia – Digital markedsfører, ser ut til å twitre mye om hvordan man utnytter sosiale medier. Pluss annet krimskrams.

Dagens tweet:

dag-4-2-sosiale-media-har-blitt-voksen

Dag 4 - bibliotekarer om weeding.png

Dobbelt opp dag da jeg legger merke til veldig mange av mine «Dagens tweet» om sosiale medier peker på liste-artikler. Noe som kanskje ikke er så veldig heldig så ser nå etter litt andre typer tweets.

Relevante artikler:

A killer social media marketing strategy for small businesses and startups.

Livet før og etter sosiale medier.

What librarians can teach marketers about weeding out ROT

4 ways to do effective social media reporting

Kommentarer:

Sofia Ekblom har vist seg å være en hyggelig overraskelse. Mye relevant info og interessante synspunkter derfra. Har prøvd å utarbeide en liste over spørsmål en strategi for sosiale medier bør besvare. Noe ala.

  • Hvorfor?
    -Hvorfor trenger vi en strategi for sosiale medier?
    -Hvorfor velger vi de plattformer vi velger?
  • Hvem?
    -Er publikumet vårt?
    -Hvem skal gjøre hva?
  • Hvor?
    -Hvilke plattformer skal vi være til stede på?
  • Hvordan?
    -Skal vi forholde oss til kunder og kritikere?
    -Hvordan vil vi fremstille oss selv?
    -Hvordan skal vi klare å skille oss ut?
  • Når?
    -Når er vi til stede?
    -Responstid og post-frekvens.
  • Hva?
    -Hva vil vi presentere?
    -Hva vil vi oppnå?

Men denne er enda ikke komplett/klar.

I går (twitterloggdag-3) twitret @ivarsorensen ut denne:

twitterdag3-woop.png

Dvs. at når har to eminente twittrere med en god del følgere bedt andre følge meg. Noe som er hyggelig, men veldig uvant. Fremtiden ligger tydeligvis i å studere.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s